bericht voor onze kanovaarders

Beste mensen van de Hoekse Watersport Vereniging,

Kort dag allemaal maar ik wil het toch graag even delen. Bijgevoegd een bestandje betreffende een bezoekje van kajak vaarder Nigel Foster, deze kajak legende en professioneel kajak instructeur zal onszaterdag 7 juli bezoeken voor het geven van een kajak clinic en wellicht zijn binnen de vereniging mensen die eventueel geïnteresseerd zijn om hierbij aanwezig te zijn.

Wij zullen hiervoor te gast zijn bij het buitensport centrum aan de Brouwersdam www.zeelandbuitenland.nl,Middelplaat 6, 3253MJ Ouddorp. De locatie is dus prima bereikbaar.

De grote van de groep zal uit maximaal 12 personen bestaan. Nigel is zowel voor beginners als gevorderde kajak vaarders een zeer ervaren en geduldig leermeester. Wij vragen voor deze dag een tegemoetkoming in de kosten van € 65,- per persoon. Zie bijgevoegd voor meer info over deze dag.

Daarnaast benaderde Nigel ons deze week met idee om ook op zondag 8 juli evt. nog een dergelijke clinic te organiseren, bij voldoende deelname willen we daar natuurlijk graag aan meewerken.

Tevens opperde Nigel het idee om nog van 9 tot 13 juli nog een klein tochtje Nederland te doen en of er wellicht een of meerdere personen zouden zijn die hem daarbij wil vergezellen. Ik ben zelf helaas hiervoor niet in gelegenheid ivm. werk maar mocht er binnen de vereniging iemand idee hebben dan vernemen we het graag. Nigel Foster is overigens wel enigszins bekend met de mogelijkheden in ons land omdat hij hier al vaker was, waaronder bijvoorbeeld ook enige malen in Middelburg en Delft.

Wij hopen op een leuke en enthousiaste groep bezoekers, Hartelijk welkom bij ons en Nigel!

Deelname op inschrijving vooraf. Aanmelden of vragen? Wij ontvangen heel graag uw berichtje.

Met vriendelijke groet / Best Regards,

John & Elvira de Vlieger KanoZee

Nigel Foster bij

KanoZee!

Op zaterdag 7 juli (en bij voldoende aanmeldingen ook 8 juli) biedt KanoZee de Exclusieve mogelijkheid om onder

leiding van Zee kajaklegende Nigel Foster uw pedel en vaartechniek naar een hoger plan te tillen. Onder de noemer

‘Fun with Foster’ zal Nigel zowel beginnende vaarders als ver gevorderde vaarders graag zijn technieken bijbrengen.

Nigel Foster heeft in reeds een heel leven van professioneel kajakvaren zelf wereldwijd vele tochten en expedities

volbracht, zo was hij het bijvoorbeeld die in 1977 als eerste volledig rond IJsland voer met zijn kajak. Nigel geeft al vele

jaren vaarlessen, schrijft boeken, ontwerpt hoogwaardige boten en ontwikkelt toebehoren als bijvoorbeeld peddels.

Wij vragen voor deze dag een tegemoetkoming in de kosten van € 65,- en wij hebben aan deze dag een maximum

gesteld van 12 deelnemers. Wat betreft tijdsduur mag u rekening houden met een duur van ongeveer 11:00 tot ongeveer

16:00uur. Deelname uiteraard op inschrijving vooraf.

De clinic zal plaatsvinden bij het buitensport centrum aan de Brouwersdam www.zeelandbuitenland.nl. Zeeland

Buitenland Buitensportcentrum, Middelplaat 6, 3253MJ Ouddorp.

Er is daar volop beschut water en ook groot water voorhanden om lekker te kunnen varen. Er zal Koffie en thee

beschikbaar zijn en we zorgen voor een eenvoudige lunch.

De Brouwersdam is natuurlijk ook prima bereikbaar vanuit diverse richtingen.

Voor wat betreft het varen zeker uw eigen boot mee brengen zodat Nigel u kan adviseren hoe het beste uit uw boot te

halen. Uiteraard hechten we ook veel waarde aan de veiligheid denk dus ook aan geschikte kleding, zwemvest e.d.

Natuurlijk zullen ook onze boten op deze dag aanwezig zijn zodat er evt. kan worden gevaren in verschillende modellen

en uiteraard zal ook de door Nigel ontworpen Point 65 Whisky aanwezig zijn!

Deelname op inschrijving vooraf. Aanmelden of vragen? wij ontvangen graag uw berichtje.

Met vriendelijke groet,

John & Elvira de Vlieger KanoZee