toespraak van onze voorzitter tijdens de Nieuwjaarsreceptie 2019

Beste ereleden, leden, donateurs en genodigden,

Fijn dat U vandaag hier ben in de ZandZeebar van de Hoekse Watersport Vereniging. Het jaar 2018 ligt weer achter ons. En ook de HWSV is weer een jaar dichter bij haar 50 jarig bestaan, in 2021. Al 47 jaar staat deze club met vol trots op de Rechtestraat. Als je een stukje terug kijkt in de geschiedenis is het altijd een gezonde en gezellige club geweest bedoeld om de watersport op of aan zee te bedrijven en daarbuiten een sociale functie te vervullen. In al die jaren is deze vereniging daar goed in geslaagd met hoogtij jaren waar er geen leden meer aangenomen konden worden. En het gaat nog steeds goed ondanks dat er altijd leden bij kunnen zijn we redelijk stabiel en daar mogen we trots op zijn. Voor U staat dan ook een trotse voorzitter die niet houd van lange speeches en het daarom dit keer het ook kort zal houden. Alles wat U wilt weten of waar U in geïnteresseerd bent staat, in de moderne tijd en door het open karakter van de vereniging, in ons geweldige magazine of op de site of op de facebook pagina. De staat van de gesprekken over de strandwacht het opknappen van het clubhuis e.d. alles wat wij als bestuur weten is ook bij U bekent. Hier houden we U van op de hoogte en zodra er nieuws is delen wij dat. Wat wel aanzienlijk verbeterd is is het aantal inbraken en vernielingen aan onze eigendommen we hopen dat dit niet van tijdelijke aard is en blijven hier boven op zitten. Financieel hebben we een iets minder goed jaar gedraaid dan het top jaar 2017 dit is deels terug te herleiden aan het minder hebben van grote evenementen waardoor ook de baromzet minder is. Ondanks dat was het op financieel vlak positief en hebben we ook geïnvesteerd in ledverlichting en keukenapparatuur in de beneden keuken. Een vooruit blik op 2019 is dan ook vooral de ingeslagen weg voort te zetten. Zoals ook in ‘de spreekbuis’ vermeld werd, gaat ons bestuurslid Theo de wijde wereld in met z’n boot en zijn wij hier door op zoek naar een nieuw bestuurslid die dan vanaf de ALV zitting gaat nemen in het bestuur. Heeft U hier interesse in laat het ons weten. Wij bedanken ook alle vrijwilligers die zich belangeloos ingezet hebben voor de Hoekse Watersport Vereniging .

Het bestuur wenst U allen een gezond en sportief 2019

Met vriendelijke groet,