1e NFB wedstrijd te Hoek van Holland

De eerste NFB-wedstrijd van 2021 kon eindelijk, na lang uitstel i.v.m. corona, doorgaan. De Hoekse Watersport Vereniging was deze keer de organiserende vereniging.

Onder leiding van Gerrit werd om 6:30 begonnen met het klaarzetten van de koffie, de cake en werden alle auto’s van de bezoekende deelnemers over de twee parkeerplaatsen verdeelt. Rond 8 uur gingen de diverse tractoren de deelnemers naar hun plaats brengen waarna de wedstrijd om 9 uur werd begonnen.

Er was gelukkig geen vuil in het water en het weer was prachtig. Op de meeste plekken, vooral in de vakken A en B, was het sprokkelen naar een visje, terwijl in de vakken C, D en E toch wel iets werd gevangen. De nr. 1 had 12 vissen met een totale lengte van 356 cm. Totaal waren er 24 teams met ruim 120 deelnemers.

Uitslag >>>

Verslag namens de NFB >>>

Naast het team van de Hoekse Watersport Vereniging deden er drie individuele vissers deelnemens mee. Armand Ottevanger was hiervan de beste Hoekse Watersport Vereniging Strandvisser op de 16e plaats met 196 cm vis.

De volgende NFB wordt gehouden op 23 oktober te Noordwijk.

(Meer foto's op de foto gallery onder nieuws)