Corona update 20-7-2020

Beste leden,

We zijn alweer een paar weken open en er word gelukkig weer vol op watersport bedreven. De bar is weer open en ook bij ons valt het niet mee om altijd de 1,5 meter afstand te houden. Wij zijn hier ook geen uitzondering in en dit zal een ieder wel ervaren hebben. Feit is dat als U verschijnselen heeft die gerelateerd zijn aan covid-19 U thuis blijft en eventueel laat testen. Er zijn ook de laatste 2 weken een hoop dingen gebeurd zo heeft elk lid die ook een pas had van de slagboom van Rotterdam een nieuw pasje thuis gekregen. Vanaf maandag 20-7-2020 is de slagboom in werking. Heeft U geen pasje gehad meld U dat even bij strandzaken Rotterdam dan word dat geregeld. Na een eerste inspectie bleek het met de draagbinten mee te vallen maar toen de schil er af was viel het toch behoorlijk tegen en hebben we de buitenste binten laten vervangen.

Door deze werkzaamheden is er ook gelijk een betere opslag voor de sub planken gemaakt we kunnen er nu 20 kwijt en deze staan niet meer tegen elkaar aan. Nu de verwijderde schil nog opknappen en het clubhuis kan er weer tegen. We hebben ook een gesprek gehad met de provincie Zuid Holland en Zuid-Hollands landschap over het natura 2000 gebied wat rond ons terrein ligt. Er staan wat containers misschien iets over de lijn maar dit gaan we uitzoeken en daar over zijn we in gesprek. Er is ons wel gevraagd om GEEN zand meer in het duin te rijden. Onze trekkers mogen absoluut niet meer in het duin. Dus als je je plek zandvrij gaat maken alles naar het strand. Mocht er een bekeuring komen na deze mededeling is die vanzelfsprekend voor Uw eigen rekening. Dan hebben we weer geconstateerd dat er zondagavond 19-7-2020 3 trekkers in de regen buiten stonden. Dit kan echt niet en daarom is het vanaf heden verboden om trekkers buiten op de spoelplaats of ergens te parkeren met de gedachte dat iemand de trekker wel binnen zal zetten. Dit gebeurd dus niet en daarom is het vanaf heden verplicht om de trekker na gebruik terug te zetten in de garage. Er zitten sleutels in en iedereen die de trekkers gestart krijgt kan er van alles mee uithalen dit is een ongezonde situatie. DUS TREKKERS NAAR BINNEN.

We hebben afgelopen zondag gemeten in het clubgebouw hoeveel leden er op 1,5 meter afstand aan de ALV mee kunnen doen. En wij als bestuur vinden de ruimte veel te klein en daarom is besloten om de ALV van 14 augustus NIET door te laten gaan. Wij beraden ons nog op een nieuwe datum en/of locatie zodra hier meer over bekend is laten wij dit op tijd weten.

Voor zover deze mededelingen wij wensen iedereen een fijne vakantie in goede gezondheid.

Namens het bestuur HWSV,
Marco van Rossum (voorzitter)