Corona update 29-09-2020

Corona update 29-9-2020
Beste leden,
Zoals de virologen en andere knappe koppen al gedacht hadden is het coronavirus, eerder dan verwacht, aan een tweede opmars begonnen. Op 28 september zijn er in een persconferentie nieuwe maatregelen afgekondigd. En ook sportverenigingen zijn hierbij genoemd. Alle kantines van sportverenigingen gaan op dinsdag 29 september om 18.00 uur dicht tot en met minimaal 20 oktober. Dit geld dus ook voor de HWSV en is er dus de komende 3 weken ook geen verplichte bardienst nodig in de weekends. Dus sta je op de lijst om deze taak te vervullen dan vervalt deze. Ook wij als vereniging hebben ons best gedaan maar toch zijn deze maatregelen nodig. Op maandag 28 september heeft het bestuur onder andere de afgelopen weken vanaf 1 juli geëvalueerd. Ondanks dat we begrijpen dat het ook in onze vereniging niet meevalt om de regels strikt toe te passen zijn we toch tevreden en hebben we, voor zover wij weten, geen covid-19 gerelateerde klachten gehad. De regels en maatregelen volgde zich in razend tempo op en hier hebben we zo goed mogelijk gehoor aan gegeven. Toch waren er wat punten waar we, als de kantine weer open mag, wat strenger op moeten letten. Dit betreft onder meer het inschrijfblok bij de ingang van de kantine. Dit MOET en zal straks weer terug komen ingevuld worden zoals word gevraagd. Dit betekent ,volledige achternaam met voorletters telefoonnummer en de datum van de dag dat U binnen bent. Mocht U hier een principieel probleem mee hebben verzoeken wij U geen bezoek te brengen aan de HWSV kantine. Wij zien nu afkortingen van namen telefoonnummers niet of onjuist of helemaal geen inschrijving. Natuurlijk is dit allemaal wennen maar omdat ook wij geen situaties van het voorjaar meer willen is het een kleine moeite om hieraan te voldoen. We gaan nu dus 3 weken dicht wat weer gevolgen heeft voor de omzet. Gelukkig is de HWSV goed gezond en kunnen we een stootje hebben. We houden U zoveel mogelijk op de hoogte van de situatie bij de HWSV er kan gewoon watersport gedreven worden maar houd U vooral aan de basis regels van het RIVM.

Met de hoop dat er goed nieuws komt voor alle sportverenigingen in Nederland op 20 oktober wensen wij U veel gezondheid en wijsheid toe.

Namens het bestuur,
Marco van Rossum