Corona update 9-4-2020

Beste leden,
Hierbij de volgende update.

Met het ,mooi uitziende, paasweekend voor de deur is het voor ons watersporters en strandliefhebbers een moeilijke situatie dat we niet kunnen doen wat we zo graag in onze vrije tijd doen. Waarschijnlijk naar aanleiding van het vorige weekend waar er druk gefietst en motor gereden werd zijn de regels voor het betreden van het strand weer aangescherpt door de burgemeester en wethouders van Rotterdam. Zie onderstaande mail van Josje. Ook is er een eerdere mail geweest waarin alle terrassen en losse stoelen opgeruimd moeten worden om zelf georganiseerde bijeenkomsten te ontmoedigen. Het is dus NIET mogelijk om dit paasweekend bij de HWSV te komen. Een zwart weekend in ons bijna 50 jarig bestaan maar ook wij moeten ons, net als de rest van Nederland, inzetten om deze vreselijke situatie te doen keren.

Hierbij informeer ik jullie over het volgende:
In verband met de te verwachten toestroom in het paasweekend, heeft onze directie Veiligheid samen met de politie besloten om de volgende parkeerplaatsen af te sluiten.:
- Badweg en Zeekant (afzetting ter hoogte van Strandboulevard)
- Helmweg noordzijde
- Rechtestraat
Wel beschikbaar zijn de parkeerplaatsen aan de Strandboulevard, Helmweg zuidzijde en de Strandweg.
Alsmede zijn de opgang via de pier en het fietspad door de Van Dixhoorndriehoek afgesloten.
De afsluitingen gelden voor auto’s, (brom)fietsers en wandelaars.
De afsluitingen zijn van vrijdag tot en met maandag!!!
Met vriendelijke groet,
Josje van den Hoonaard
Wijkregisseur
Stadsbeheer Rotterdam

Bureau Strandzaken

Dus hierbij blijven alle regels en maatregelen van kracht tot en met 28-4-2020 de afsluiting van de rechte straat is tot aanstaande dinsdag 14-4-2020. Hierna kan er weer naar de HWSV gereden worden met volledige in acht neming van de eerdere regels.

Hopelijk gaat het U allemaal goed hou vol en toch een fijne pasen gewenst namens het bestuur VAN HWSV,

Marco van Rossum (voorzitter)