Federatief Kampioenschap Kustvissen Sportvisserij Zuidwest Nederland zout

Federatief Kampioenschap Kustvissen Sportvisserij Zuidwest Nederland op 11 april a.s.

Zaterdag 11 april a.s. organiseert Sportvisserij Zuidwest Nederland het federatief kampioenschap Kustvissen op het strand van Hoek van Holland van 09:00 tot 13:00
Tussen de 150 en 200 gedreven kustvissers bestaande uit jeugd, vrouwen en heren, waaronder meerdere wereldkampioenen, zullen proberen zoveel mogelijk vis te vangen volgens het “catch and release” systeem waarbij de gevangen vissen onmiddellijk in een grote emmer met zeewater worden gedaan om zo snel mogelijk te worden opgemeten door de controleurs die de vis in hun element terugzetten.
Te verwachtte te vangen vissoorten zijn bot, zeebaars, tarbotjes en nog wat wijting, schar of gul (kleine kabeljauw)
Plaats van bijeenkomst is het altijd gezellige clubhuis aan het sportstrand van de Hoekse Watersport vereniging in Hoek van Holland welke zich op 5 minuten lopen bevindt (langs de slagboom achter de (vistent) door de duinen vanaf de parkeerplaats aan de Rechte straat.
Vanaf 06:00 is het clubhuis geopend en kunnen de vissers in de ZandZeebar boven terecht voor een bak koffie etc. Bezoekers van deze wedstrijd zijn hier ook welkom en na afloop na 13:00 zal er beneden vis worden gebakken met friet, altijd lekker na een dag aan het strand.
De prijsuitreiking is omstreeks 15:30 in het clubhuis.
Er zal worden gevist in vakken, de jeugd en de vrouwen links van het clubhuis en de mannen rechts van het clubhuis richting Monster.
Een heus kampioenschap waarbij er diverse ereprijzen en natura prijzen zijn te verdienen. Ook gaan de beste 40% van elk vak door naar het Open Nederlands Kampioenschap te Noordwijk in het najaar.
Al met al de moeite waard al u bent geïnteresseerd in sportvissen, het wedstrijdelement en de heerlijke frissen neus na het strandbezoek, wees dus welkom!