Gezellige garnalenpelmiddag en garnalen bitterballen wedstrijd

Afgelopen zondag, 20 november, hebben we weer de jaarlijkse ‘garnalenpelmiddag’ gehad in het clubgebouw van de HWSV. Om 14:00 uur werden de garnalen op de tafel uitgestort en begonnen fanatieke pellers aan het ontdoen van de jasjes van de garnalen. Gelukkig was er uitleg op de tafel beschikbaar en hielpen enkele ervaren pellers de minder ervaren pellers.

Tijdens het pellen werden heerlijke hapjes met oa. garnalen geserveerd.

Om 16:00 werden de tafels weer opgeruimd en werd alles klaar gezet voor de jaarlijkse garnalen bitterballen wedstrijd.

Er waren 5 deelnemers die streden om de ‘Garnalen bitterballen wissel bokaal’. De presentatie was in handen van Jaap die eea van professioneel commentaar voorzag.

De drie koppige jury bestaande uit; John Spork, Hennie de Krom en Jan Soecker.

Hieronder een klein impressie van het instrueren van de deelnemers door Ko en het bakken en uitserveren van de garnalen bitterballen.

De uitslag:

1 - Hans Luken
2 - Dirk Uil
3 - Johan Pronk
4 - Joop van Klaveren
5 - Marco van Rossum

Ik was in de gelukkige situatie om alle 5 de bitterballen te proeven en volgens mij waren ze allemaal perfect, een ieder kan zo aan de slag bij Mora of bij van Dobben. Wat een hoge kwaliteit!!!

Alle deelnemers van harte gefeliciteerd en hopelijk tot volgend jaar.