Offshore Test Site North Sea Farmers Info

Wij zijn North Sea Farmers, een stichting die zich inzet voor positieve klimaatimpact met zeewierteelt in de Noordzee. Om dit te bereiken beheren wij een Offshore Test Site 12km uit de kust van Scheveningen. Hier worden onder andere productiesystemen voor duurzame zeewierteelt getest, maar ook andere vormen van energieproductie en natuurversterking. Deze test site draagt hiermee bij aan onderzoek & innovatie naar duurzame alternatieven voor energie- en voedselproductie.

We brengen u en uw leden graag op de hoogte van het bestaan van deze test site, omdat het zeer gevaarlijk kan zijn voor de boten en opvarenden om door dit gebied te varen. Er bevinden zich namelijk een tal van installaties boven maar ook onder het wateroppervlak. De site omvat een oppervlakte van 6km2 en is daarmee vanaf het water lastig te overzien.

Bovenstaande is belangrijk om te weten voor alle watergebruikers die voor de kust van Scheveningen varen, en we proberen zoveel mogelijk mensen te bereiken. De coördinaten van de site zijn ook te vinden in de flyer maar ook hier:

Coördinaten Offshore Test Site
NZB-N: 52°11.02483', 004°06.31783’
NZB-E: 52°10.48567', 004°07.68517’
NZB-S: 52°09.31850', 004°06.14600’
NZB-W: 52°09.90250', 004°04.68283’

Ik zou u dan ook willen vragen om binnen uw organisatie, informatie over de testlocatie te verspreiden (bijvoorbeeld jullie website, nieuwsbrief, social media, etc…). Bijgevoegd vindt u de kernboodschap, maar ik lever met veel plezier een andere vorm van communicatie aan als dat beter past binnen uw organisatie. We denken graag met u mee welke manier van communiceren over het Offshore Test Site het beste aansluit bij jullie!

Met vriendelijke groeten,
Alex van Roon & Justin Sarijoen